KVK Addventured

AddVentured is het open innovatieplatform van KVK dat corporates en mkb’ers online én fysiek met elkaar in contact brengt. Doel: samen innovatieve, nieuwe business ontwikkelen. Voor de lancering van dit nieuwe platform zochten de KVK een creatieve productiepartner die binnen een kort tijdsbestek een inspirerende video kon produceren. Zij wilden een video die innovatieve bedrijven aanspreekt en bijdraagt aan de naamsbekendheid van Addventured. Tot slot moest de video vooral ondernemers inspireren om zich aan te melden bij het online platform.

DE VIDEO

WERKWIJZE

  • We begonnen met een brainstorm. Wat voor concept moeten we hiervoor neerzetten? Wat triggert de doelgroep zodat er aanmeldingen binnen komen? We concludeerden al snel: het betreft een online programma en dus moet de video het online gevoel uitstralen.

  • We hebben er bewust voor gekozen om echte ondernemers te interviewen die in een eerder traject aan het online programma hebben meegedaan. Aansluitend bij ons ‘online gevoel’ concept, hebben we hen in beeld gebracht alsof ze in een webcam praten.

  • Naast het online gevoel vond de KVK het ook heel belangrijk dat de vormgeving perfect aansluit bij hoe het er daadwerkelijk uit ziet in het online programma. We werkten dus heel nauw samen om dit 100% te laten matchen met elkaar.

  • Bij het maken van de animaties in de video konden we heel snel schakelen met de KVK, op die manier ontstond een echte co-creatie. Stap voor stap werd de animatie gemaakt. Dus we konden heel snel schakelen als zij iets zagen wat nog niet goed was en aanpassen.

Allur:

“De hechte samenwerking was geweldig, het inspireert aan beide kanten om zo te werken. Je denkt misschien dat de KVK een grote logge organisatie is, maar bij een project als dit heb je gewoon met mensen te maken. En als je samen hetzelfde  doel voor ogen hebt, dan lukt dat gewoon!”