TLN

Transport en Logistiek Nederland (TLN) is dé ondernemersorganisatie voor wegtransport-bedrijven en logistiek dienstverleners, hun vereniging telt 5.500 leden. ​​​​​​De missie van TLN is het creëren van een gunstig ondernemersklimaat in Nederland en Europa.​ Eenmaal per jaar organiseert TLN een groot Congres en dat pakken zij zeer professioneel aan, inclusief een inspirerende openingsfilm.

DE VIDEO

WERKWIJZE

  • We hebben samen gebrainstormd en we waren er al snel uit: het moest geen informatieve film zijn maar echt het onderwerp van het congres neerzetten op een manier dat de mensen in de zaal het gevoel hadden van: Wow! “Wat zijn wij trots op onze branche, trots op het feit dat wij hier werken!”

  • De film moest dus een bepaald gevoel losmaken dat de hele dag kon worden meegenomen. Wij hebben dat gevoel omgezet in beelden en nagedacht over hoe video echt een wezenlijke bijdrage kan leveren aan de sfeer en het gevoel van het congres.

  • Door te beginnen met zwart beeld en alleen geluid, werd de nieuwsgierigheid meteen geprikkeld. De zaal werd vanzelf stil. Het draaide op dat moment alleen om het geluid van transportbeelden. Daarna knalde het trotse gevoel de zaal door. Missie geslaagd!

  • De openingsfilm werd vertoond in extreem breedbeeldformaat; op meerdere grote schermen naast elkaar. Dat gaf heel veel impact! Vervolgens kon de dagvoorzitter doorpakken op het gevoel dat was ingezet door de openingsvideo.

Jan-Willen Reijrink, TLN:

“De video was een succes! We zijn goed geslaagd in de opzet en de video kwam super over op het scherm.”