Onze werkwijze

Eerst begrijpen, dan begrepen worden

Wij willen graag een gevoel krijgen bij de wensen van onze opdrachtgevers. Daarom gaan we altijd eerst in gesprek met de opdrachtgever om erachter te komen wat het gewenste resultaat is. Soms blijkt hierdoor bijvoorbeeld dat jullie vraag anders is dan jullie daadwerkelijke behoefte. En hebben jullie behoefte aan een compleet, structureel videotraject of gaat het om een kortlopende campagne? Onze kracht is dat wij dit goed aanvoelen, zodat we kunnen meedenken. Op deze manier wordt video/animatie slimme verbeelding, en geen doel op zich.

Samen doelen bereiken

Wij hebben de stappen om te komen tot een slimme inzet van video uitgewerkt tot een stap-voor-stap traject. Met duidelijke stappen komen we in korte tijd tot een strategisch videomarketingplan. Of als gewoon één video nodig is voor een kortlopende campagne, maken we een concreet videoplan. Ons advies is niet te uitgebreid, ingewikkeld of analytisch, maar to-the-point, pragmatisch en helder. Het gaat erom dat de video’s resultaat geven en daar zijn geen ellenlange rapporten voor nodig. Wij zijn van de actie.

Gewoon doen

Na akkoord kunnen we met de creatie aan de slag. Afhankelijk van de opdracht start onze videomarketeer met het videomarketingplan of de regisseur start met het script. We maken duidelijke afspraken, werken een planning uit en gaan ervoor!

Uitwerking concept en voorbereidingen

De regisseur werkt – in nauw overleg met de producenten en videomarketeer – de video’s op papier uit. Uiteraard wordt de opdrachtgever hier ook nauw bij betrokken, waardoor er telkens weer opnieuw een mooie samenwerking tot stand komt. Onze expertise en die van de opdrachtgever komen bij elkaar en dat leidt tot een goede voorbereiding.

Productie en montage

En dan is het zover: de filmdag(en) en de montage. Nu begint het originele idee echt vorm te krijgen en tastbaar te worden. Wat iedereen tot nu toe alleen maar voor zich kon zien in zijn gedachten, maken we voor iedereen zichtbaar. We komen hiervoor op de mooiste locaties en ontmoeten de meest bijzondere mensen. Soms komen we onverwachte zaken tegen, maar door de goede voorbereiding weten we hoe we daarop in moeten spelen. Dat maakt ons resultaatgericht en toch flexibel.

Opleveren & inzet

De eerste oplevering blijft altijd een mooi moment. Indien nodig en wenselijk ondersteunen we bij de juiste inzet van de video of animatie. Want daar was het in eerste instantie om te doen: door de juiste inzet van een goede video of animatie, op het juiste moment de beste resultaten behalen. Het gaat hier bijvoorbeeld om de inzet van een VideoBrochure (offline inzet) of de integratie in e-mailmarketing en advertenties (online inzet).

Wilt u meer weten?

Wil je iets met video, maar weet je nog niet wat? Wij gaan graag met je in gesprek. Ook als er al een concreet idee ligt, zijn we graag van de partij om onze kennis en kunde in te zetten om samen voor het beste eindresultaat te gaan.

We horen graag van je!
eric@allur.nl

06-53435143