Onze werkwijze

Adviesgesprek

Wij willen graag een gevoel krijgen bij de opdracht. Daarom gaan onze producenten altijd eerst in gesprek met de opdrachtgever om erachter te komen wat het gewenste resultaat is. Bij u of bij ons op kantoor. Soms blijkt hierdoor bijvoorbeeld dat de vraag van de opdrachtgever anders is dan zijn behoefte. Onze kracht is dat wij dit goed aanvoelen, zodat we goed kunnen meedenken met de opdrachtgever. Eerst begrijpen, dan begrepen worden!

Opleveren advies en offerte

Allur is gespecialiseerd in video en we hebben tevens een brede kennis van communicatie- en marketing in huis. Daarom kunnen we goed adviseren wat voor video, waar, op welk moment ingezet kan worden. Op deze manier is video geen doel op zich, maar dient het als middel om een doel te bereiken. Ons advies is niet te uitgebreid, ingewikkeld of analytisch, maar to-the-point en helder. Het gaat erom dat de video resultaat geeft en daar zijn geen ellenlange rapporten voor nodig. Wij zijn van de actie. Uw doel wordt ons doel!

Synchronisatie
gesprek

Na akkoord op de offerte, kunnen we met de inhoud en de vorm aan de slag. Nu is het belangrijk dat alle neuzen dezelfde kant op staan. Tijdens het synchronisatiegesprek met de regisseur komt de hele opdracht nog eens ter sprake. Zijn er wijzigingen, liggen we op dezelfde lijn? Dit gesprek kan telefonisch of aan tafel; het is maar net wat nodig is om de opdracht tot een succes te maken. We maken duidelijke afspraken, werken een planning uit en gaan ervoor!

Uitwerking concept en voorbereidingen

De regisseur werkt – in nauw overleg met de producenten –  de opdracht op papier uit. Uiteraard wordt de opdrachtgever hier ook nauw bij betrokken, waardoor er telkens weer opnieuw een mooie co-creatie tot stand komt. Onze expertise en die van de opdrachtgever komen bij elkaar en dat leidt tot een goede voorbereiding.

Productie en montage

En dan is het zover: de filmdagen en de montage. Nu begint het originele idee echt vorm te krijgen en tastbaar te worden. Wat iedereen tot nu toe alleen maar voor zich kon zien in zijn gedachten, maken we voor iedereen zichtbaar. We komen hiervoor op de mooiste locaties en ontmoeten de meest bijzondere mensen. Soms komen we onverwachte zaken tegen, maar door de goede voorbereiding weten we hoe we daarop in moeten spelen. Dat maakt ons resultaatgericht en toch flexibel.

Opleveren & inzet

De eerste oplevering blijft altijd spannend, hoe vaak we het ook doen. Indien nodig en wenselijk ondersteunen we bij de juiste inzet van de video of animatie. Want daar was het in eerste instantie om te doen: door de juiste inzet van een goede video of animatie, op het juiste moment de beste resultaten behalen. Het gaat hier bijvoorbeeld om de inzet van een VideoBrochure (offline inzet) of de integratie in e-mailmarketing en advertenties (online inzet).

Wilt u meer weten?

Wilt u iets met video, maar weet u nog  niet wat? Wij gaan graag met u in gesprek. Ook als er al een concreet idee ligt, zij we graag van de partij om onze kennis en kunde in te zetten om samen voor het beste eindresultaat te gaan.