MASTERCLASS VIDEOSERIE

[emaillocker id=”2660″]

Welkom bij onze videoserie masterclass over ‘Slimme Verbeelding’.

Een link naar deze serie wordt ook naar je gemaild, dus op een later moment verder kijken is mogelijk.

Wij geloven in het delen van kennis. Wie niet kan delen, kan niet vermenigvuldigen. En kennis hebben we genoeg, dus dat delen we graag met je. We hebben deze Masterclass Videoserie zorgvuldig samengesteld. Mis jij echter iets, heb je ergens meer uitleg of verdieping nodig, laat het ons gerust weten.  (via yvonne@allur.nl)

Maar nu eerst: de masterclass! We nemen je graag mee door de wereld van slimme verbeelding. We gaan eerst even back to basic. Dat video werkt is inmiddels wel duidelijk. Daar worden eigenlijk geen discussies meer over gevoerd. Maar, waarom werkt video eigenlijk zo goed?

In deze video:
– Delen we een voorbeeld van een effectieve video.
– Delen we 3 tips waar een goede contentvideo aan moet voldoen.
– Verklaren we het succes van video.
– Hebben we het over de basis van goede videomarketing.
– Leren we je de 3 componenten die niet mogen ontbreken in een videocampagne.

Belangrijk om te onthouden is dus dat een goede videocampagne bestaat uit 3 delen:
1. Goede strategie
2. Goede video’s (inhoud en vorm)
3. Goede verspreiding

Op elk gedeelte gaan we in gedurende deze masterclass videoserie. Maar eerst willen we het hebben over de eindeloze mogelijkheden die er zijn met video.

In deze video:
– Geven we voorbeelden van verschillende type video’s.
– Geven we concrete tips die je meteen kunt doorvoeren in je eigen video’s.
– Hebben we het over diverse videoplatformen.
– Gaan we kort in op de mogelijkheden van retargeting met video.
– Laten we zien waar het vaak mis gaat.

In het kort nog eens een aantal mogelijkheden op een rijtje:
– Voeg video toe aan offertes
– Ondertitelen!
– Denk aan goede V(video)SEO-optimalisatie.
– Embedden via Youtube, Vimeo of rechtstreeks in Facebook/Linkedin?
– Retargeting
– Interactieve video

En zo zijn er nog veel en veel meer mogelijkheden. Het zijn er echt teveel om op te noemen en daarom doen we dat ook niet. Even Googlen en je hebt meteen een hoop inspiratie. Wat we veel interessanter vinden om met je te delen, is kennis die juist niet overal op Google te vinden is.

We hebben getwijfeld of we de volgende video wel of niet moeten delen in dit gratis gedeelte. De kennis gaat namelijk vrij ver. Weinig bedrijven werken al op deze manier.

We hebben besloten om het toch te doen! ‘Er is genoeg voor iedereen’.

In deze video:
– Laten we de noodzaak van een videostrategie zien.
– Laten we zien hoe je een strategie opbouwt.
– Geven we ideeën voor doelen die je met video kunt bereiken.
– Geven aan waarom je moet beginnen met het eindpunt voor ogen.
– Laten we 2 verschillende strategieën zien als voorbeeld.

Nu we het over strategie hebben gehad (en hoe je video’s inzet) is het belangrijk om het te hebben over vorm en inhoud. Hoe weet je nu wat je moet laten zien en hoe? Daarover gaat de volgende video.

In deze video:
– Onze uitleg waarom je doelgroep niet bij je koopt, na het zien van jouw video.
– De verschillende bewustzijnsfasen van je doelgroep en waarom dit belangrijk is.
– Wat voor video’s je kunt inzetten per bewustzijnsfase.
– Uitleg of in je video jouw bedrijf of jouw klant centraal moet staan.
– Ideeën over type video’s; je hoeft namelijk niet perse te gaan vloggen.

Als je video slim in wilt zetten, moet je stapsgewijs te werk gaan. Drie belangrijke stappen:
1. Bepaal je einddoel. Waar sta je nu en waar wil je naartoe?
2. Denk creatief na over de stappen die kunnen leiden tot dit einddoel. Werk hierbij van achter naar voren.
3. Breng je bewustzijn-fasen van je klanten in kaart. (Van “onbewust van het echte probleem” naar “bewust van probleem” naar “bewust van oplossing” naar “bewust van het product” naar “volledig bewust”.) Op basis hiervan kun je de inhoud van de video’s bepalen en de volgorde waarop je ze inzet. Je kunt ook meerdere fasen in één video plaatsen.
4. Weet waar je (potentiële) klanten zich bevinden. Hier ga je ook de video’s inzetten. Vergeet niet om ze social proof te maken, door bijv. ondertiteling toe te voegen.

Je weet nu hoe je de belangrijkste componenten van een goede videocampagne aanpakt. We hebben de strategie behandeld, en daarmee ook een deel van de inzet en ten slotte de vorm en inhoud besproken. Yvonne heeft nu de basis met je besproken. We verwachten dat dit inzicht geeft dat video’s slim inzetten meer betekent dat alleen het laten maken van een goede promotievideo. En daarnaast ben je hopelijk geïnspireerd om het anders aan te pakken.

We beseffen ons dat je op veel zaken moet letten, wil je het goed doen. Wij noemen dit Slimme Verbeelding. Als je er zelf serieus mee aan de slag wilt, en je gaat op zoek naar meer informatie dan zul je op deze term weinig informatie tegenkomen, dit is namelijk hoe wij het benaderen. Wil je je er meer in verdiepen, zoek dan op videomarketing. Maar hoe weet je dat je op de goede weg bent?

Stel, je wilt een professional inschakelen om je te helpen met jullie videomarketing dan is het goed om te weten waar je op moet letten bij de selectie. Zodat je ook zeker weet dat je te maken hebt met een echte professional. Hoe? We geven in de volgende video onze visie hierop.

Maar wat als je er zelf mee aan de slag gaat? Daarvoor geven we in deze video een inkijkje in ons stappenplan! Zo weet je zeker dat je niets overslaat en is de kans nog groter dat je basisplan klopt.

In deze video:
– De veranderingen in video-land en waarom dit voor jou belangrijk is.
– Wat zijn de nieuwe uitdagingen door alle veranderingen?
– Hoe je professionals herkent die het vak beheersen.
– Ons stappenplan zodat je zeker weet dat je niets overslaat.

We hopen dat je veel inspiratie hebt opgedaan en misschien wel een nieuwe kijk hebt gekregen op de inzet van video (en animatie). Als je het slim aanpakt kun je erg veel bereiken met Slimme Verbeelding!

Dit was de basis. Je vraagt je wellicht af hoe je dit nu concreet maakt voor jouw organisatie. Dat is voor iedereen anders. Anders zou het wel heel simpel zijn. Om deze Masterclass Videoserie compleet te maken, heb je daarom nog één video van ons tegoed. De Grande Finale om écht zoveel mogelijk kennis te delen.

In deze laatste video gaat Yvonne in op jouw persoonlijke situatie. Hoe?
1. Laat hieronder jouw mailadres achter.
2. Je ontvangt van ons een vragenlijst.
3. Vul de vragenlijst in en retourneer deze.
4. Yvonne neemt een video voor je op met persoonlijke tips.

We helpen je graag verder!

Heb je helemaal geen behoefte aan tips en wil je gewoon meteen goed aan de slag? Meld je dan aan voor ons BestVideo-traject. Door je hieronder aan te melden, reserveer je een van de vier plekken. Je ontvangt van ons eerst alle details: hoe gaat het traject exact in zijn werk en wat zijn de kosten. Heb je er hierna nog meer zin in om aan de slag te gaan? Dan bepalen we samen het startpunt en binnen 5 weken heb je een concreet plan van aanpak liggen. Wil je je reserveren toch nog cancellen? Dat kan ook. Je aanvraag via onderstaande knop is geheel vrijblijvend.

[/emaillocker]